Vedligeholdelse
Som I fik fortalt på generalforsamling,
begynder vi nu på vedligeholdelsen af bygningen. Vi tager udgangspunkt i Drift
og Vedligeholdelsesplanen der ligger her på bloggen. Vores arkitekt hos Plan1 har
været ude og inspicere bygningen mere dybdegående og er kommet frem til
følgende.
- Vandskaden
skal udbedres hurtigst muligt, da skaderne i 4.sals lejlighed ikke kan
blive være. Vores forsikring har tilset skaden og er ved at lave en
rapport, hvori det klargøres hvor meget af renoveringen, som de vil
finansiere.
- Udbudsmaterialet
på vandskaden er færdigt fra Plan1 og er sendt til entreprenører der skal
lave deres endelige tilbud i de kommende 2 uger.
- Arbejdet
med vandskaden kræver ikke stillads, men derimod en platform som bliver
kranet ind i gården, dette vil dog være op til den enkelte entreprenør.
- Arbejdet
vil blive påbegyndt i medio august.
- Badeværelses
ventilationen vil blive opdateret i samme omgang.
- Alle
udsugninger på badeværelser bliver rensede og eventuelt påsatte motorer
fjernes, da disse modarbejder motoren der suger på taget.
- Motoren på
taget bliver opdateret, så den kan suge nok til at alle badeværelser får
et bedre indeklima.
Vedligeholdelse
del 2.0
Ved tilsyn af facaden kunne arkitekten se at
standen var blevet hurtigt forværret. Herunder standen af specielt karnapperne.
Inde i karnapperne er der bærejern, der
understøtter og bærer konstruktionen.
Dette jern er blevet yderligere undersøgt
af en ingeniør fra Plan1. Bærejernet er
desværre rustent helt igennem.
Det betyder at det skal udskiftes. En sådan
udskiftning er en større renovering, som skal godkendes hos Københavns Kommune.
Derfor er denne del af vedligeholdelsen udsat til foråret så kommunen kan nå at godkende ansøgningen, inden vi starter.
Det er ikke farligt at færdes under eller i
karnapperne, men det er essentielt at bærejernet skiftes hurtigst muligt.
- I marts
næste år vil renovering af facaderne blive opstartet.
- stilladsarbejde
fungerer bedst om sommeren, derfor må vi vente på først godkendelse fra
kommunen (op til 3 måneders ventetid på godkendelsen), og dernæst på at
det bliver varmere i vejret.
- Renovationen
vil medføre stillads på facaden af bygningen og projektet er sat til at
vare 3 måneder.
- Facaderenovation
inkluderer
- Bærejernet
udskiftes i karnapperne i alle 10 lejligheder.
- revner i
pudsen slås af og pudses op
- Vinduerne
males og renoveres efter behov
- Inden
opstart vil der blive indkaldt til et beboermøde, hvor I får nærmere
information.
E boks
SWE (administrator) vil fremover sende breve
via e-boks, dette vil fremover spare foreningen for en stor udgift til porto.
For at blive tilmeldt så i får breve fra SWE
over e-boks gøres følgende:
Hvis
man ønsker at modtage forsendelser i e-boks, skal man indsende sit CPR-nummer
og samtykke til SWE via swe.dk og samtidig tilmelde Sven Westergaard som
afsender i e-boks.
Typiske
forsendelser, som fremover vil blive udsendt via e-boks:
-
Indkaldelse
til generalforsamling
-
Udsendelse
af referat fra generalforsamling
-
Generel
information til beboere
- Vand- og varmeregnskaber
Dørtelefoner
Tilbuddet fra den første dørtelefoninstallatør
er indhentet, det var en del dyrere både for egen betalere og for foreningen
samlet, vi indhenter derfor et nyt tilbud fra en anden installatør.
Parknet
Vi har kontaktet Parknet med henblik på, at få
skiftet switches i kælderen, så vores hastighed på wifi kan øges. Der er 26
tilmeldte andelslejligheder til Parknet, de
nye switches betyder at prisen vil stige 10 kr om måneden for forbindelsen per,
hvormed prisen stiger til 78 kr per husstand.