Kære beboere.
Først og fremmest – tusind
tak for to gode ekstraordinære generalforsamlinger i hhv. AB og EF. Vi sætter utrolig stor pris på jeres støtte,
den er helt uvurderligt.
Ventilationssagen:
Det er den største
fornøjelse at vi endeligt kan rapportere gode nyheder!
Kommunen har godkendt vores
løsningsforslag til ventilationssagen.
Helt konkret betyder det
følgende for vores foreninger:
-
5. sal er
godkendt til beboelse og vi bor nu alle lovligt i ejendommen.
-
Ibrugstagningstilladelsen
fra kommunen er betinget af at vi indsender dokumentation på en opdatering af
badeværelsesventilationerne. Dette inkluderer opdatering af installation på
taget, rens af ventilationsrør og nye ventilationer i alle AB badeværelser.
-
Løsningen der er
godkendt er estimeret til at koste lige under 600.000kr. I september 2018 fik
vi at vide at den eneste mulige løsning på sagen ville koste omkring 3,7 mio.
kr. Vi er derfor utroligt glade for at kunne spare de penge og bruge dem på at
indhente den manglende vedligeholdelse af bygningen.
Som sagt, er vi ovenud
lykkelige for at det er lykkes for os! Tak for jeres tålmodighed med hensyn til
denne sag!
Ekstraordinær Generalforsamling EF
Ejerne og de interesserede
andelshavere havde d. 19 marts ekstraordinær generalforsamling, hvor ejerne
ligeledes skulle stemme om økonomisk finansiering af vedligeholdelsen. De var
meget glade for at vedligeholdelsen er planlagt. Ejerne skal, i modsætningen
til den løbende opsparing i AB, stille med et større kontantbeløb for at
finansiere vedligeholdelse. Som det fremgår af referatet fra
generalforsamlingen, er finansieringen sikret, under betingelse af at bankerne
vil støtte ejerne.
Bestyrelsen fik af ejerne,
ligesom vi har fået af AB, mandat til at gå videre med planen for
vedligeholdelse.
Derfor har vi kontaktet
Plan1 med det samme og givet grønt lys til at gå videre. Dette betyder først og
fremmest at vi indgår en kontrakt med Plan1 hvori de bliver vores
byggerådgivere. Samtidig vil vi modtage en tidsplan for første års
vedligeholdelse. Herefter vil Plan1 sætte opgaven i udbud og indhente tilbud.
Kasper fra Plan1 vil
fremlægge vedligeholdelsesplanen og tilbud til ordinær generalforsamling den 6.
maj.
Banken
Vi er nu i gang med at
forhandle med banken, både om vilkår for fortsat investering i vores andelsforening,
og om det lån som det blev vedtaget til ekstraordinær generalforsamling. Lånet
skal dække vedligeholdelse de næste 2 år.
Det forventes at disse
forhandlinger er på plads til ordinær generalforsamling i maj. Det har hjulpet
utroligt meget at vi har fået stemt huslejestigningerne igennem, da banken kan
se hvor opsatte vi er på at redde foreningen.
Ved modtagelse af
ibrugstagningstilladelse opfylder vi nu alle bankens 6 krav til foreningen. Vi
er derfor positive for vores fortsatte samarbejde med banken.
Opstart af salg
Samtidig er vi sammen med
vores advokater i gang med at lave en informationspakke til potentielle købere,
således både I som sælgere og vi som bestyrelse ikke kan drages til ansvar
efter et salg. Dette vil samtidig sikre at købere er fuldt informeret omkring
hvilken forening de bliver en del af, og hvilke aktiviteter vi har gang i.
Vi forventer at kunne åbne
op for salg af lejligheder efter at budgettet bliver godkendt til ordinær
generalforsamling i maj.
Ordinær Generalforsamling 2019
Vi har sammen med
administrator fastsat en dato for ordinær generalforsamling den 6. maj 2019. I
får en officiel indkaldelse når vi nærmer os dagen.
Ved generalforsamlingen skal
andelskronen fastsættes, dette gøres i vores forening ud fra anskaffelsesværdien,
minus vores gæld. Da vi er ved at forhandle et nyt lån, er fastsættelse af
andelskronen afhængig af, at forhandlingerne er afsluttede. Såfremt dette er
opnået og andelskronen stemmes igennem på generalforsamling, vil der blive
åbnet for salg af lejligheder.
Vedligeholdelse
Til trods for det våde vejr,
er foråret over os. Det betyder at det nu er tid til en arbejdsdag. Vi glæder
os derfor til at se mange af jer til en hyggelig dag
Søndag den 28. april 2019
Der hænger yderligere
information omkring dagen i alle 4 opgange, mens informationen selvfølgelig
også er at finde her på bloggen.
Vi håber at I alle nyder de længere dage og den
kommende solskin.
Mange glade hilsner
Bestyrelsen
Bo, Rune, Neil, Olivia og
Christina
Her er en foreløbig tidsplan for foreningerne:
Møder med revisor - Bestyrelsen mødes med ekstern revisor og gennemgår regnskab for det
kommende år, samt fastsættelse af den nye andelskrone. Dette skaber grundlag
for afstemning til ordinær generalforsamling.
Møder med advokat hos Kønig advokat - Bestyrelsen udformer sammen med advokat et
juridisk dokument, der klargører foreningens nuværende økonomisk situation til
potentielle købere. Dette dokument vedlægges de dokumenter købere modtager inden
de skriver under.
28 April - Arbejdsdag / Deadline for forslag til GF - Forslag der skal stilles til generalforsamling,
skal senest være bestyrelsen i hænde denne dag.
2. Maj - Deadline for materiale til ordinær GF - Bestyrelsen leverer senest denne dag, alt materiale
der skal stemmes om til ordinær generalforsamling til andelshavere og ejere.
6 maj -
Ordinær Generalforsamling AB - Såfremt at forhandlingerne med banken går godt,
kan vi sammen med SWE fastsætte en ny andelskrone, hvorefter der åbnes for salg
Sommer 2019 -
Såfremt alt går efter planen påbegyndes vedligeholdelse af vandskaden, facade
og vinduer. Det er markant billigere at
få stillads op om sommeren, derfor håber vi at byggeriet kan startes her